De hemel op aarde - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu De hemel op aarde - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

De hemel op aarde

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

11 September 2013 | Vietnam, Ninh Bình

Daar zijn we weer!

Onze laatste dag in Hanoi hebben we doorgebracht met twee super schattige studentes die ons gratis wilden rondleiden. Voor hen was dit een mooie gelegenheid om hun Engels te oefenen en voor ons was het dus gratis en voor niks een leuke tour! We zijn naar verschillende plaatsjes geweest en uiteindelijk hebben wij ze op een lunch getrakteerd. De dag vloog voorbij en om 14.00 zei Kimber: We willen jullie weekend niet helemaal in beslag nemen dus ga maar lekker weekend houden. Waarop een van de twee heel beteuterd zei: but this is my weekend! Dat was zo lief! Uiteindelijk hebben we tot half 3 met de dames rondgestruind door Hanoi.

Daarna was het tijd voor hetgene waar Kimber het meest naar uitgekeken had: Halong Bay! Na een 4 uur durende rit kwamen we aan in de haven waar ons een superdeluxe boot op stond te wachten. Onze groep bestond uit slechts 7 mensen terwijl er maar liefst 21 man personeel aanwezig was. 3 op 1 bediening dus! Terwijl we de baai invoeren was het nog bewolkt maar daarna trok de lucht volledig open waarmee we meteen in de hemel op aarde beland waren: wat een natuurschoon en wat een rust! Vogels, apen, insecten en zeearenden waren het enige wat je hier hoorde. Na een 6-gangenlunch gingen we met onze kleine groep kajakken. Heel tof en we hebben een prachtige zonsondergang mogen meemaken vanaf onze kajak. In de avond was het tijd voor happy hour (1+1 gratis) en aangezien we het heel goed konden vinden met 3 Aussies hebben we de avond lachend en drinkend met hen doorgebracht.
De volgende dag gingen de andere 5 gasten van boord omdat zij maar 1 nacht geboekt hadden. Dit betekende dat wij tweetjes (en 21 personeelsleden) de enige aan boord waren. Wat een luxe!! Na het ontbijt kregen we dus een prive kajaktour en onze gids zei dat we enorm veel geluk hadden: ten eerste kwam het vrijwel nooit voor dat er maar 2 mensen aan boord waren, ten tweede was zulk stralend weer ook geen zelfsprekendheid en ten derde was het water bijna nooit zo helder als op dat moment. We voelden ons enorme bofkonten en hebben met volle teugen genoten. Bij terugkomst van de kajaktour was er een nieuwe groep gearriveerd en hier zaten 2 Duitsers, 1 Australische en 1 Amerikaanse bij met wie we het goed konden vinden. Hierdoor was ook deze avond weer enorm gezellig en namen we met pijn in ons hart de volgende dag afscheid van de baai en alle mensen.

Bij terugkomst in Hanoi zijn we in de avond op de trein naar Ninh Binh gestapt. We vonden het afscheid van Hanoi allebei niet leuk: de stad voelde als onze home away from home en we gaan hem missen. Onze trein was een nachttrein die helemaal naar het zuiden ging. Hierdoor hadden we 2.5u lang 2 Vietnameesjes onderhand op onze schoot liggen (stoelen gingen volledig plat). Dit zorgde wederom voor veel hilariteit onder onze medereizigers.
Nu zijn we in Ninh Binh waar het helaas met bakken uit de hemel valt. Desondanks hebben we vandaag een flinke scootertocht gemaakt en hebben we weer veel moois gezien. Omdat dit provinciaalse stadje minder toerisme kent zijn de mensen veel nieuwsgieriger en liever richting ons. Dat is leuk!

Zojuist hebben we bij het eten een shotje "ninh binh water" op: denk aan ouzo maal 3. Dus, wij zijn klaar om heerlijk knock out te gaan in ons bedje.

Tot snel allemaal!

• 11 September 2013 - 15:15

Kylie:

Super leuk om jullie verhalen te lezen en fijn om te horen dat jullie het zo goed naar je zin hebben! Xx Kylie

• 11 September 2013 - 15:19

Carla:

Zucht. Wat een mooi verhaal weer.
    Ik wil ook naar Halong Bay :)

Kus mama

• 11 September 2013 - 15:48

I & K:

Wat een leuk verhaal weer! Halong Bay lijkt me ook echt geweldig. Hopelijk hebben wij straks net zo'n geluk als jullie :)

Groet, Koen en Irene

• 11 September 2013 - 16:32

Kristel:

Wauw, Halong Bay is op jullie foto's nog mooier dan op de google afbeeldingen.
    Jullie hebben inderdaad geluk gehad, maar is het niet een gezegde dat fijne mensen fijn weer krijgen?
    Jullie hebben dat in ieder geval verdiend. En ook die 21 man personeel.
    Heel veel plezier in de volgende stad!

Liefs

• 11 September 2013 - 19:07

Fleur:

Wouw klinkt als een heerlijke ervaring!
    Geniet maar van alles wat nog komen gaat :).
    Afscheid nemen van een stad hoort er helaas ook bij, maar ik weet zeker dat jullie nog veel moois gaan beleven.
    Liefs uit het zonnige Breda X

• 11 September 2013 - 21:59

De Baas:

En ik maar werken en studeren :(

Have fun jongens. Wanneer gaat frank slangenbloed drinken?

• 11 September 2013 - 22:25

Marlies:

Lekker!!! Ik kan niet wachten op de foto's :)
    Maar vietnameesjes die op je schoot in slapen vallen? Zijn ze zo klein daar? hahaha of waren het kindjes?

• 13 September 2013 - 13:52

Yuri:

Wat een prachtige omgeving zeg. Jammer dat jullie Hanoi gaat verlaten maar je komt ongetwijfeld weer op een andere schitterende plek! Ik ben al nieuwsgierig naar het volgende verslag (en naar de exotische alcohol die daarbij genuttigd gaat worden:).

Groetjes

Yuri