Disneyland of Hoi An? - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu Disneyland of Hoi An? - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

Disneyland of Hoi An?

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

18 September 2013 | Vietnam, Hoi An

Hoi!

Na onze laatste blog zijn we in zuidelijke richting naar Danang vertrokken. Vrijwel alle toeristen slaan deze derde stad van Vietnam over en dat was voor ons juist een reden om hier wel een nachtje door te brengen. Achteraf gezien zijn we heel blij dat we dit gedaan hebben! Danang heeft geen grote attracties of bezienswaardigheden maar hierdoor kun je juist goed ervaren hoe een gewone Vietnamese stad werkelijk is. We hebben de hele dag gewandeld en hebben een grote markt bezocht. Kimber zag hier een paar mooie schoenen en voordat ze er erg in had werd haar voet in een Vietnamese maat 39 gepropt. De hiel stak nog half uit en verkoopster riep: Perfect! Ja, voor de verkoopster zal het vast perfect zijn als ik deze veel te kleine schoen had gekocht maar ik heb hem wijselijk laten staan.

Na 1 nacht in Danang zijn we richting Hoi An vertrokken. Hoi An staat op de UNESCO werelderfgoedlijst en hierdoor is het een enorm populaire bestemming geworden. Opzich begrijpen we wel waarom: de gebouwen zijn prachtig en het hele dorp ademt geschiedenis. Helaas is dit dorp veranderd in een toeristen trekpleister waardoor het voor ons een te hoog Disneygehalte heeft gekregen: verkopers, restaurants en veel Nederlanders zo ver als het oog kan zien. We begrijpen dat het plaatsje zijn charmes heeft, maar voor ons is het allemaal te veel van het goede.

Gisteren hebben we hier een geweldig leuke kooktour gedaan. Eerst gingen we naar de markt om alle ingredienten te kopen en vervolgens zijn we per boot naar de "kookschool" gebracht alwaar een oudere Vietnamese vrouw, mrs T, ons op stond te wachten. In een ontzettend leuke middag heeft zij ons de fijne kneepjes van de Vietnamese kookkunsten bijgebracht en dat was heel leuk en vooral ook erg lekker. Als we thuis zijn gaan we het proberen na te maken!

Als afsluiter hebben we nog 1 leuk verhaal: we hadden op tripadvisor een restaurant gevonden wat bij ons in de buurt moest zitten (we zitten een stukje buiten het centrum). Op de fiets gingen we hiernaar op zoek. Helaas konden we het niet vinden en besloten we bij het eerste zaakje waar het druk was te gaan zitten om een hapje te eten. Toen we binnenkwamen moest iedereen grinniken en wij snapten niet waarom. Zodra we gingen zitten kwam er een meisje langs in een miniscuul rokje en wij keken elkaar aan met een verbaasde blik: Ohjee, zitten we hier wel goed? Daarna keken we de zaak eens goed rond en zagen we dat er enkel mannen aanwezig waren met 1 of 2 schaars geklede dames bij zich.... Shit, we zijn hier in een verkapt bordeel beland! Hoe we het steeds voor elkaar krijgen weten we ook niet maar we hebben er weer flink om gelachen. Gelukkig was het eten heerlijk ;).

Nu zijn we nog in Hoi An en het regent hier heel hard. Vandaag hebben we dus omgedoopt tot relax dag op het hotel. Morgen vliegen we naar Nha Trang om een paar dagen van het strand te genieten. Tot snel!

• 18 September 2013 - 08:46

Saskia:

Haha wat een heerlijk verhaal weer! Ik had het bordeel-verhaal al gehoord, maar ik moest er alsnog om lachen. Echt weer iets voor jullie ;)

Jammer dat Hoi An wat tegen valt, maar gelukkig dat jullie nu even lekker kunnen relaxen voor jullie naar Nha Trang vliegen, om weer te relaxen haha. Hopelijk is het daar ook wat beter weer!

Het eten zag er echt heerlijk uit! Dat mogen jullie zeker eens maken als jullie terug zijn! ;)

Ik ben echt blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet nog maar lekker en alvast een fijne reis naar Nha Trang!

xxxx

• 18 September 2013 - 09:04

Fleur:

Hoi Kimber en Frank,

Leuk om weer een deel van jullie avontuur te kunnen lezen!
    Als jullie terug zijn ben ook ik zeker benieuwd naar de kookkunsten die je daar geleerd hebt.

Geniet er nog maar van en tot snel X

• 18 September 2013 - 11:14

Carla:

Binnenkort lekker bij jullie Vietnamees eten? :D

• 18 September 2013 - 15:23

Kristel:

Hahahaha dat diner in een bordeel past echt prachtig bij jullie massage verhaal. Ik kan niet wachten op de volgende verhalen =P
    Die kookcursus klinkt echt geweldig trouwens, hopelijk hebben jullie er genoeg van opgeschreven zodat het thuis nog eens gemaakt kan worden.
    Alvast goede vlucht en geniet van het relaxen aan het strand!

XX

• 18 September 2013 - 20:48

Marlies:

Hahahaha, hoe krijg je het inderdaad voor elkaar! Prachtig weer!
    Die kookkunsten mag je mij ook bij brengen njamjam. Ik kom wel een keer testen wie het beter kan. Frank of Kimber?!