Russen, surfboards en quads - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu Russen, surfboards en quads - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

Russen, surfboards en quads

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

25 September 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Daar zijn we weer, na precies een week radiostilte!

Na Hoi An zijn naar Nha Trang gevlogen. Wat de Costa del Sol voor de Nederlanders is, is Nha Trang voor de Russen. Meerdere malen werden wij door Vietnamezen in hun beste Russisch aangesproken en sommige menukaarten waren zelfs enkel en alleen in het Russisch geschreven! Gek, als je je bedenkt dat er pas sinds 2 jaar rechtstreekse vluchten van Moskou naar Nha Trang gaan. Minder gek als je je bedenkt dat deze Russen hun geld laten rollen en bij elke straatverkoper geinteresseerd blijven staan kijken (waar wij vooral heel hard: "Nee bedankt!" roepen).
Ondanks het hoge borsj- en bontmutsengehalte van Nha Trang vonden wij het een toffe bestemming: kilometerslange witte stranden, een lekker zonnetje en een enorme Boedha boven op een berg die dit alles in de gaten houdt. We zijn hier maar 2 dagen gebleven omdat er buiten het strand weinig te doen is. We hebben wel het enorm mooie waterpark van Nha Trang bezocht, eindelijk! Via een kabelbaan werden we naar een soort pleasure island gebracht alwaar we de hele dag op verschillende glijbanen hebben doorgebracht. Frank vond het natuurlijk geweldig en was als een kind zo blij (Kimber iets minder: alles was eng en na 2 glijbanen had ze het eigenlijk al gezien).

Vervolgens hebben we onze weg verder voortgezet naar het zuiden. Met een 5-urige busrit (een bus met bedden in plaats van stoelen, waardoor Frank 5 uur lang in een zeer vreemde pose in de bus gezeten heeft) zijn we naar het surfers paradise van Vietnam gebracht: Mui Ne. Ook Mui Ne is aardig besmet met het Russenvirus dus ook hier vielen de nodigen Da's en Njets maar hier was het minder extreem aanwezig dan in Nha Trang. Dankzij Kimbers lieve mama kwamen we in Mui Ne in een klein paradijsje terecht. Kimbers mama had namelijk het hotel voor ons geboekt en de eigenaar (een Belg) vond dit zo lief dat we een gatis upgrade kregen. De bungalow die we kregen was geweldig en ook het zwembad en het zonnedek waren perfect. Daarnaast waren de cocktails heerlijk en toen we uitcheckten werden we uitgezwaaid met een: "Goodbye, Mojito's!"

De eerste dag in Mui Ne zijn we samen met Kathy (ontmoet in Halong Bay en sindsdien meerdere keren mee afgesproken tijdens onze reis) naar de white sand dunes geweest. Voor 16 euro pp was het mogelijk om op quads rond te racen door de duinen en dus had Frank de tijd van zijn leven. Kimber en Kathy vonden het stiekem ook erg leuk en samen hebben we een heel leuke dag gehad.
De tweede dag wilde Frank graag leren windsurfen. Helaas was de wind niet goed genoeg hiervoor maar werd er afgesproken dat hij aan het eind van de middag boardsurflessen zou nemen. Opnieuw was Frank enorm blij en hij heeft enorm genoten van het surfgebeuren.

Vanochtend hebben we afscheid genomen van ons paradijsje en zijn in de bus gestapt naar Ho Chi Minh City (beter bekend als Saigon). Na 6 uur arriveerden we in een chaotische, metropolistische stad. We hebben nu nog 4 dagen over die we heel relaxt gaan invullen: het is tenslotte nog steeds vakantie.

Dus lieve allemaal, wij gaan nog heel even verder genieten voordat we terug moeten naar het normale leven! Tot volgende week!

• 25 September 2013 - 12:53

Kristel:

Haha die enorme Buddha is echt hilarisch, eindelijk is Frank eens niet de grootste ;)
    Verder zien de foto's er echt uit als een paradijs, geweldig! En super lief van je moeder Kimber!
    Fijn ook voor Frank dat jullie naar een tof waterpark konden.
    En stoer dat je hebt quad gereden Kimber =D
    Heel veel plezier nog deze laatste dagen, ik sta er echt van te kijken dat de tijd zo snel voorbij is gevlogen.
    Geniet er van!

XX

• 25 September 2013 - 14:04

Elize:

Lieve Frank, Ik vind jou lief ik wil altijd met je spelen. Zullen we samen een keer naar het strand gaan van de foto. Dat vind ik erg leuk.
    Elize.

Lieve Kimber, Ik hou van jou, ik vind het fijn dat je weer gauw thuiskomt , want ik heb je erg gemist.
    Kom je dan weer snel bij mij eten ?

Vanmiddag ga ik met papa iets leuks doen, fijn he.
    Elize.

• 25 September 2013 - 14:13

Fleur:

Geniet nog even van de laatste 4 dagen en dan tot snel :)
    Het is wel voorbij gevlogen !

• 25 September 2013 - 16:47

Marlies:

Ik ben voornamelijk benieuwd naar een foto van frank in die bus met bedden hahaha. Geniet er nog van! Ben zo blij dat jullie het leuk hebben. X

• 25 September 2013 - 18:59

Marianne:

Wat fijn dat jullie zo'n mooie reis maken. Jullie hebben wel een neus voor tegenstellingen: van louche restaurantjes tot luxe upgrades,
    Nog veel plezier en een goede reis terug!
    Marianne en Alexander

• 26 September 2013 - 16:04

Koen En Irene :

Ha Kimber en frank,

Wat zijn jullie verhalen weer hilarisch! Erg jammer dat we elkaar niet kunnen zien in hcmc.
    Geniet van de laatste dagen!!

Groetjes

• 26 September 2013 - 16:04

Koen En Irene :

Ha Kimber en frank,

Geniet van de laatste dagen!!

Groetjes