trekking! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu trekking! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

trekking!

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

07 September 2013 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal!

Zoals gezegd zijn de afgelopen dagen in de bergen geweest! Voordat het zo ver was, hadden we echter nog onze dag in het waterpark gepland staan. Helaas viel dit feestje letterlijk en figuurlijk in het water: na 3 taxi's genomen te hebben (de eerste werden we uitgezet omdat de chauffeur een betere klus had, de tweede wist niet waar we heen moesten en de derde heeft ons eindelijk op de juiste plaats afgezet) bleek het waterpark dicht te zijn vanwege het regenseizoen. Frankie baalde natuurlijk enorm en probeerde nog een discussie aan te gaan met de arme jongen die de gesloten poort stond te bewaken. Helaas mocht het niet baten en konden we terug naar het centrum. Daar aangekomen dachten we dat het een goed idee was om een massage te nemen om onze spieren klaar te maken voor de trekking in Sapa. Het eerste uithangsbord met "massage" erop volgende we. Achteraf gezien waren er vrij veel hints die ons hadden kunnen vertellen in wat voor zaak we terecht gekomen waren.... we zullen ze hieronder opsommen om te zien of jullie iets oplettender zijn dan dat wij waren:
1. salon lag in een achteraf steegje
2. prijslijst had verschillende tarieven voor praktisch dezelfde massages
3. er stond een bubbelbad in de massage ruimte
4. de meisjes die binnenkwamen hadden rokjes ter breedte van een riem aan (toen begon ons kwartje langzaam te vallen)
5. Franks masseuse zei: I'm happy I got you! (waarop Kimber op het woord happy gealarmeerd nee begon te schudden)
6.Als blikken konden doden was Kimber dood neergevallen onder de oogopslag van haar masseuse (zij keek steeds jaloers naar Frank hahaha)
7. Ze wilden een enorme fooi. We denken om goed te maken dat er geen "happy ending" heeft plaats gevonden.
Dus.... wij hebben ons helemaal kapot gelachen toen we buiten stonden en in het vervolg vragen we in het hotel waar we het beste naar toe kunnen voor een massage.

Goed, na deze enerverende middag zijn we in de nachttrein naar Sapa gestapt. In onze coupe kregen we gezelschap van 2 Spaanse dames: een vrouw van onze leeftijd en haar moeder. Dit was enorm leuk gezelschap en we hadden soms buikpijn van het lachen met deze twee. Het slapen in de nachttrein ging verrassend goed en na een goede nachtrust werden we om 6u wakker om ineens een totaal anders landschap uit ons raampje te zien. Dit was zo bijzonder: de stad had plaatsgemaakt voor palmbomen en enorme, mistige bergen.
Na een korte douche werden we opgehaald door Lang, onze Black Hmong gids. Lang hoort tot een minderheidsbevolking uit de bergen in Vietnam en zij nam ons 2 dagen lang op sleeptouw. De avond voor de trekking had het enorm hard geregend waardoor de wegen soms onbegaanbaar waren. Op de vraag of we de makkelijke of moeilijke weg wilden doen antwoordde Frank volmondig MOEILIJK! Achteraf was Kimber hier heel blij mee want dit was zo bijzonder!!! We hebben door de rijstvelden gelopen terwijl we heel ver weg een hele stroom touristen zagen wandelen op de weg. Onze weg was moeilijk, maar enorm de moeite waard. De uitzichten waren spectaculair en we kunnen niet omschrijven hoe klein je je voelt als je uitkijkt op die oneindige bergketens en rijstvelden. Grappig detail: 2 vrouwen van 1.50 liepen speciaal mee om ons te ondersteunen. Kimber werd geholpen door een vrouw met een baby op haar rug terwijl Lang een wandelstok voor Frank maakte van een stuk bamboe. Tja, loop je dan als twee "sterke" blanken, ondersteund door 3 kleine vrouwtjes!
Frank is vaak gevallen waardoor letterlijk al onze spullen onder de klei zaten. De vrouwtjes lachten zich kapot als Frank weer eens voorbij gegeleden kwam.

Na 13km trekking kwamen we bij de homstay waar ons heerlijk eten en meerdere glaasjes rijstwijn voorgeschoteld werd. Daarna waren we zo moe dat we om 20.00u al sliepen en we de volgende ochtend pas om 08.00 weer wakker werden.
Hierna hebben we nog een stukje gelopen en uiteindelijk zijn we achterop 2 scooters terug naar Sapa gebracht. Ook dit was weer machtig mooi om mee te maken!

Nu zijn we weer in Hanoi, terug op onze vertrouwde hotelkamer. Morgen vertrekken we voor 2 nachten naar Halong Bay (wie het niet kent: googlen!). De volgende update zal dan ook vanuit Ninh Binh zijn.

We vinden jullie reacties super leuk om te lezen dus blijf vooral reageren!

Liefs!

• 07 September 2013 - 16:12

Carla:

Wat een mooi en leuk verhaal. Heb hartelijk gelachen om het massage verhaal.
    Kus mama.

• 07 September 2013 - 16:13

Re:

Kimber en Frank is toch kei mooi omdat mee te mogen maken geniet ervan ik gun het jullie van harte !!!!xxx

• 07 September 2013 - 16:16

Margot :

Hahaha, dat massageverhaal! Die trekking klinkt echt geweldig, goed dat jullie toch voor de moeilijke route zijn gegaan! Bevallen je supersexy wandelschoenen goed? Heel veel plezier op Halong Bay, ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn nadat jullie er zo lang naar uitgekeken hebben! Is vast nog mooier in het echt dan op de plaatjes. Geniet ervan! Liefs xx

• 07 September 2013 - 16:17

Kristel:

Haahhahahaahaha die massages. Ik lig in een scheur. Hadden die masseuses zelf misschien ook op een happy ending gehoopt?!
    Die trekking klinkt echt geweldig, goed dat jullie voor de moeilijke weg zijn gegaan, zeker een ervaring om nooit te vergeten.
    Halong Bay ziet er echt te mooi en sprookjesachtig uit op de google afbeeldingen, geniet er van!

Liefs

• 07 September 2013 - 16:39

Marianne En Alexander:

Echt een avontuurlijk reis! Wij zitten op dit moment ook in de regen, maar wel nog buiten onder het zonnescherm. Wat heerlijk dat het tot nu toe een mooie en leuke reis is. Mooie foto's ook, en een leuk verslag! Kimber kan altijd nog reizend verslaggever worden.
    We wensen jullie een goede voortzetting toe.
    Liefs, Marianne en Alexander

• 07 September 2013 - 21:05

Merijn:

Kijk dat zijn nou eens wakkere Nederlanders, leuk verhaal. Ik was er graag bij geweest. Jongelui nog veel plezier,

Groetjes Merijn

• 07 September 2013 - 23:22

Marlies:

Wat gaaf! Leuk dat je ook van die leuke mensen ontmoet. Behalve in de salon dan hahahaha. Geniet ervan! Blij dat het goed met jullie gaat en jullie het leuk hebben. Kus.

• 08 September 2013 - 21:52

Koen:

He Kimber & Frank,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!!! Jammer van het waterpark, maar zo te lezen een minstens zo`n mooie belevenis voor teruggekregen :)

Veel plezier komende dagen weer, en we houden jullie site in de gaten voor het volgende avontuur!

Groet, Koen en Irene

• 09 September 2013 - 17:33

Corry Lemmens:

Hoi Kimber en Frank,

Jullie verhalen zijn heel herkenbaar, vooral die van de trekking. Ik zou graag in jullie schoenen staan ( niet tijdens de trekking ). Heel veel plezier, en ik ben benieuwd naar jullie andere reisverhalen.

Groetjes Corry

• 10 September 2013 - 20:23

Yuri:

Dag Frank en Kimber,

Dat was dus bij een trekking voor een trekking haha. Ik zie het al helemaal voor; jullie in zo`n salonnetje achteraf vertwijfeld liggen te kijken als je door hebt wat het echt voor salon is.
    Wat een gave tocht trouwens zeg door al dat natuurschoon. Jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen.

p.s. Ik heb geconstateerd dat Snoes zich goed vermaakt met Leeuw:)

Groet

Yuri

• 11 September 2013 - 02:32

Elsa:

Hahaha leuk verhaal Kimber, zo te lezen heb je het ook wel erg goed naar je zin!