Toeters en bellen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu Toeters en bellen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

Toeters en bellen

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

03 September 2013 | Nederland, Tilburg

Hoi allemaal,

Na een lange vlucht van 11 uur (wel met gratis upgrade vanwege Frank zijn lengte) zijn wij veilig aangekomen in de hoofdstad van Vietnam: Hanoi! We zouden opgehaald worden door iemand van het hotel maar helaas had deze zich vetslapen waardoor we op eigen gelegenheid richting hotel zijn gegaan. Als goedmakertje kregen we ook hier weer een upgrade naar een deluxe kamer. Deze man mag zich van ons wel vaker verslapen!

Hanoi is overweldigend: miljoenen scooters racen aan ons voorbij en zodra we ergens stil staan duikt er een fietstaxi voor ons op. Gelukkig blijkt Frank een Vietnamese talenknobbel te hebben waardoor hij ze kordaat afwijst met: Vang, Cam Uhm (nee, dankjewel). Dit zorgt vrijwel altijd voor een grote glimlach bij de Vietnamezen en daarna laten ze ons met rust. We hebben vandaag veel bezienswaardigheden bekeken, waaronder de one pillar pagoda, de temple of literature, Ho Chi Minh Massoleum met museum erbij en het Army museum. Alles was hartstikke mooi, maar eigenlijk vinden we vooral het rondwandelen in deze toeterende stad het allerleukst. Eind van de dag had Kimber last van haar rug. Dit probleem hebben we opgelost door met z'n 2en achterop 1 scooter plaats te nemen en ons voor 1.5 euro terug naar ons hotel te laten rijden. Zien jullie het voor je? Mini Vietnameesje aan het stuur, Kimber tegen zijn rug geplakt en Frank daar weer achter. Zoals verwacht hadden we veel bekijks ;).

Ondanks dat we nog geen straaltje zon gezien hebben is het hier enorm warm. qua geur en gevoel is het te vergelijken met rondlopen in een terrarium. Dus ondanks de bewolking gaan we morgen een waterpark opzoeken. De meeste van jullie weten wel wie van ons hier al heel lang naar uit kijkt ;).

We hebben het dus enorm naar ons zin hier en kijken uit naar het volgende avontuur: Sapa! Morgenavond vertrekken we met de trein naar de grens van China (Lao Cai/Sapa) om daarna 2 dagen lang een trekking te doen. Een volgende update komt dus over een dag of 3!

Veel liefs!

• 03 September 2013 - 15:07

Carla:

Ik denk dat er al heel wat foto's van jullie 2tjes op FB van vele Vietnameesjes staan :)
    Fijn dat jullie zo genieten.

Kus mama

• 03 September 2013 - 15:32

Irene:

Super om te lezen. Ben benieuwd hoe Sapa is!

Groetjes, Irene

• 03 September 2013 - 18:41

Milou:

Leuk!! Veel plezier in het waterpark ;) !!

• 04 September 2013 - 08:19

Jessica:

Super leuk om te lezen! Ben benieuwd naar het volgende verslag!