Surfen, relaxen en observeren - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu Surfen, relaxen en observeren - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

Surfen, relaxen en observeren

Door: Kimber

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

19 Maart 2015 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hoi!

De laatste blog eindigde met onze aankomst in strandplaats Mirissa. We waren van plan om 2 dagen te blijven. Dit werden er uiteindelijk 6....

Als je op reis bent heb je vaak het gevoel dat je zo veel mogelijk moet zien, doe en ervaren. Je bent hier maar 1 keer en dus probeer je er het maximale uit te halen. Daardoor vergeet je wel eens dat het ook gewoon een heerlijke vakantie is en dat het prima is om even stil te staan. Door dit besef zijn we bijna een week in Mirissa geweest, een super fijne plaats waar we onze draai volledig hadden gevonden.

De eerste 2 dagen regende het veel. Hierdoor besloten we te gaan winkelen in nabijgelegen stad Matara. De stad zelf is, zoals elke grotere plaats hier, rommelig, druk en wat viezig. Qua kledingwinkels had ik het zo gezien: de Sri Lankaanse vrouw houdt van kinderkleding. Verdiepingen vol "vrouwen"kleding die er uit ziet alsof het voor Sam (mijn nichtje van bijna 4) nog te kinderachtig is. Frank daarentegen, had een geweldige ontdekking gedaan. A-merken gebruiken Sri Lanka als een soort dumpmarkt voor niet te verkopen kleding. Hierdoor vind je merken als Tommy Hilfiger, G-Star en Superdry in de winkels voor spotprijzen (denk aan 7 euro voor een t-shirt). Momenteel is in Sri Lanka geen enkel Superdry shirt meer te vinden, aangezien Frank deze allemaal opgekocht heeft.
Nog een grappig winkelfeitje: heel veel sieradenwinkels hebben groot op de pui staan "genuine dealer". Ik vind dit zoiets geks, alsof dat enige garantie geeft!

Na 2 dagen regen trekt de lucht volledig open en worden we getrakteerd op een verzengende hitte. Mirissa ligt slechts 200km van de evenaar en dat is te voelen. We willen graag leren surfen en daarvoor gaan we in de ochtend naar het nabij gelegen Welligama Bay. De les gaat verrassend goed! We staan allebei vrijwel meteen op ons board en na een uur hebben we de smaak flink te pakken. De daarop volgende dagen gaan we elke ochtend om 8u een uur oefenen. Later op de dag is het te heet en verbrand je levend. Frank gaat zelf wel nog eens om half 5 terug, surfen tot het donker is.

In de avonden gaan we uit eten op het strand. Er is overal happy hour van 5 tot 9 en dus beginnen we de avond standaard met een cocktail. Daarna lopen we over het strand en bewonderen we overal de vangst van de dag die netjes uitgestald ligt voor de terrassen. We zitten met onze voeten in het zand en de zee spoelt zelfs soms onder ons tafeltje door. We eten gegrilde gamba's of vis noodles (waarvan Frank vond dat er te veel vis in zat...) en genieten van het geluid van de golven die aan land komen. Mirissa is fijn en we blijven hier hangen.

Gisteren hebben we dan toch afscheid genomen van onze nieuw gemaakte vrienden en Mirissa zelf. Aangezien we zaterdagnacht naar huis vliegen willen we rustig aan richting vliegveld reizen. Qua afstand is het van Mirissa naar het vliegveld niet zo ver (120km), maar aangezien je over nog geen 50 km bijna 2u doet, is het handig om wat meer in de buurt te zijn. Nu zijn we in Hikkaduwa, ooit een relaxte hippie spot, nu een Russen /Duitser enclave. Niet helemaal ons ding, maar we vermaken ons hier nog wel 2 dagen. Nu gaan we eerst douchen en zien wat voor heerlijk homemade ontbijt we nu weer voorgeschoteld krijgen. De ontbijtjes zijn tot nu toe namelijk heerlijk.

Mooie dag gewenst en tot snel!

• 19 Maart 2015 - 06:25

Ine:

Kimber en Frank nog fijne laatste dagen in Hikkaduwa. Fijne terug vlucht.✈️

• 19 Maart 2015 - 06:58

Carla:

Visnoodles met veel vis hahaha tja...dat kan zomaar gebeuren.
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen opin het mooie Sri lanka.

• 19 Maart 2015 - 10:37

Esther:

Klinkt allemaal heerlyk! GENIET maar extra goed van de laatste dagen!!!

• 19 Maart 2015 - 14:16

Irene:

Hilarisch weer! Geniet nog de laatste dagen en een goede terugreis.

x

• 19 Maart 2015 - 21:36

Margot :

Je hebt helemaal gelijk, het is ook vakantie! Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en dat je dan ook makkelijk wat langer kunt blijven. Geniet van jullie laatste dagen! :) xxxx

• 20 Maart 2015 - 08:57

Els:

Ha Frank en Kimber,
    Wat een leuk verslag, ik wens jullie een goede thuisreis!!! De Vietnam en Cambodja reis is voorspoedig verlopen: veel gezien en veel gedaan!!!