de laatste dagen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu de laatste dagen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kimber en Frank - WaarBenJij.nu

de laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Kimber en Frank

01 Oktober 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Gisterenavond half 11 Nederlandse tijd zijn we na een reis van bijna 20 uur weer op Nederlandse bodem geland! De terugvlucht vloog (creatieve woordspeling) voorbij omdat we in een super nieuw toestel zaten dat van alle gemakken voorzien was. Ik moest vaak aan Roel denken omdat dit echt zijn droomvliegtuig uit zijn jeugd was: onbeperkt eten, drinken, films en games en dat 10.5u lang!

We willen jullie nog graag laten weten dat onze dagen in Ho Chi Minh City harstikke leuk waren. Van te voren waren we er een beetje huiverig voor aangezien we meerdere negatieve verhalen over deze stad gehoord hadden maar gelukkig viel het ons 100% mee. We hebben veel gewinkeld (zelfs Frank heeft meerdere items gekocht!) en zijn een dag naar de Mekong Delta geweest. Deze tour was weer vrijwel privé, aangezien we enkel vergezeld werden door 2 Taiwanezen. De gids had volgens ons een zware variant van ADHD waardoor hij zijn mond nog geen 5 secondes stil kon houden. Het resultaat hiervan was veel extra kennis, maar ook een zwaar en vermoeid hoofd.
De laatste dag in HCMC zijn we eerst naar het War Remendant Museum geweest. In dit museum staan oorlogsmisdaden uit de Amerikaanse oorlog centraal. Deze oorlog kennen wij in het westen als de Vietnam oorlog, maar na het bezoeken van verschillende musea in Hanoi en dit museum in HCMC vinden wij de naam Amerikaanse oorlog meer op zijn plaats. Wat een gruwelijke misdaden zijn er door de Amerikanen in dit land gepleegd en wat hebben we een respect voor de Vietnamezen dat zijn nog geen 40 jaar na het einde van de oorlog op zo'n positieve en krachtige manier in het leven staan. Kimber heeft 2 uur lang met een brok in haar keel rondgelopen maar we zijn "blij" dat we dit museum bezocht hebben aangezien het ons nog meer geleerd heeft hoe dankbaar we mogen zijn voor ons veilige, rijke leventje.

We hebben op deze reis zo veel mooie momenten beleefd, zo veel meegemaakt, zo veel angsten overwonnen (Kimber, Frank niet, die is nergens bang voor) en zo veel geleerd, hier zijn we heel dankbaar voor.
Our last words are in English since our dear friend Kathy said the translation of our blog trough Google Translate wasn't a success.
We've met the most wonderful people during this trip and we learned a lot about different cultures, besides the Vietnamese. Our main tutor on Australian culture was Kathy. We've enjoyed her company so much and we will visit her in Melbourne some day. Kathy, thank you for everything and especially for expanding our English dictionary! We'll trow in some budgie smuggles, sunnies, bogans, muzzies and moles whenever we can!

Bedankt voor het volgen van onze avonturen, er zullen nog vele volgen!

• 01 Oktober 2013 - 14:05

Fleur:

Mooi om te horen dat jullie het zo fijn gehad hebben (ook de laatste dagen)!
    En verder blij te horen dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Say Hello Tilburg, Hello Hagelslag, stroopwafels, aardappels, rookworst etc. ;)

• 01 Oktober 2013 - 14:28

Kristel:

Wauw wat een prachtige laatste blogpost, super mooi geschreven.
    Ik vond het leuk jullie avonturen en verhalen via deze blog en de foto's mee te beleven, al kan ik niet wachten tot ik je weer in het echt spreek (misschien voor de verhalen die deze blog niet hebben gehaald).
    Melbourne lijkt me een mooi volgend reisdoel ;)

Liefs en tot vrijdag!

• 01 Oktober 2013 - 20:45

Marlies:

Fijn dat jullie zo'n heerlijk vliegtuig hadden zeg... zou ook de droom van Oscar zijn denk ik hahahaha. Tot snel!